TI NORI TENORJI
Prikaži / Skrij

TI NORI TENORJI

Režija: Gojmir Lešnjak - Gojc; Avtor: K. Ludwig

(komedija)
Povezava do vsebine
Povezava do predstave

Opis predstave

Clare Booth Luce, Prevod: Neža Božič

ŽENSKE (komedija)

Režija: Andreja Kovač

ŽENSKE

 

Avtorica: Clare Booth Luce

Režija: Andreja Kovač

Prevod: Neža Božič

Dramaturgija: Ana Kržišnik

Scenografija: Ana Rahela Klopčič

Kostumografija: Vlasta Klobasa

Koreografija: Anja Robida

Svetovalec za bridge: Tomaž Butina

 

Premiera: 15.12.2005

 

Igrajo:

Mary Haines..........Anja Garbajs

Sylvia Fowler..........Hana Souček Morača

Peggy..........Melita Kontrec

Edith Potter..........Irena Mrak / Tatjana Žagar

Nancy Blake..........Tatjana Rebolj

Mala Mary..........Maja Jaklin / Petra šabič

Gospa Morehead/ Grofica de Lage..........Lili Bačer Kermavner

Miriam Aarons..........Katja Kravanja

Crystal Allen..........Nuša Podvornik

Služkinja Jane/ Medicinska sesta/ Prodajalka/ Frizerka/ Debitantka..........Barbara Jug

Helene/ Euphie/ šefica trgovine/ Gdč. Trimmerback/ Matrona/..........Pija Povirk

Manikerka Olga/ sobarica Lucy/ gdč. Watts/ straniščarica Sadie/ Krojačica..........Nina Rotner

Vaditeljica/ medicinska sestra/ prodajalka/ pedikerka/ dekle v stiski..........Tjaša Valentinčič

Plesalke in manekenke..........Nina Cijan, Elena Volpi, Karin Zakrajšek

 

Ostali sodelavci:

vodja predstave in rekviziterka: Tanja Skrbinšek

šepetalka: Tatjana Žagar

maska in frizure: Incognito design

garderoba: Anja Milošič

vodja tehnične ekipe: Milenko Pavlović

ton: Matjaž Maletič in Matej Dragar

lučni tehnik: Boris Milanko

izdelava scene: Milenko Pavlović in Ivan Kostanjevec

izdelava kostumov: Vlasta Klobasa in Anja Milošič

 

O predstavi:

Broadwayska uspešnica o varanju mož, nepretrgani nosečnosti in preživljanju ljubic. V ozadju na preži rumeni tisk, ljubosumje in rdeče lakirani nohti. Vzrok je – ON.

Ženske – odlična komedija ameriške avtorice Clare Booth Luce je Broadwayska uspešnica, ki je ob krstni uprizoritvi doživela kar 657 ponovitev. V devetdesetih letih je predstava doživela remake, ki so ga odigrali več kot tri tisoč krat. Gre za odlično napisano komedijo, ki temelji na realističnih dramskih situacijah obogatenih z besedno, karakterno in situacijsko komiko. Kot vsaka dobra komedija so Ženske najprej drama s kančkom osebne tragedije, na kateri raste osnova za bizarno smešne domislice. Ženske so tako dobre preprosto zato, ker so klepetave, spogledljive, nečimrne in prepirljive. V komediji nastopajo izključno ženske (v slovenski krstni uprizoritvi bo Ženske upodobilo 16 igralk). Ženske gledalca popeljejo v svet spletk, družine, moža, otrok, literature, mode …, vsa komedija pa se odvija na »ženskih prizoriščih«. Pri kozmetičarki, na aerobiki, v kabini za pomerjanje oblačil, v kopalnici, spalnici ali dnevni sobi se vse njihovo življenje vrti okoli moških. Čeprav niti enega ne vidimo na odru.

Gre za komedijo, ki jo gledalec danes v nekoliko preoblečeni obliki prepozna v dveh TV serijah; po Ženskah se zgleduje Seks v mestu, še bliže pa so jim Obupane gospodinje (Desperate houswives), ki so pravkar pričele osvajati tudi srca slovenskih gledalk.

Gre torej za komedijo, ki ima vse. In mi smo to izkoristili. Kajti redkokatero gledališče v Sloveniji ima dovolj velik ansambel, da izpolni tako veliko in generacijsko pestro zasedbo, kot je potrebna za to komedijo. Od uglajenih dam visoke newyorške družbe do klepetavih frizerk in prodajalk ter razgibanih plesalk, ki z vmesnimi točkami skrbijo za dinamiko in glasbeno komentatorsko povezavo med prizori. Celovečerna komedija polna šarma petdesetih let, z bogatimi kostumi in glasbeno nostalgijo. In ostjo, ki bode tudi v današnji čas.

Ženske so prepirljive, spogledljive, nečimrne in klepetave.

Ženske so odlična komedija ameriške avtorice, napisana v tridesetih letih.

Ženske so gledališka uspešnica Brodwaya in številnih evropskih gledališč.

Ženske so od leta 1939 edini film, v katerem nastopajo samo ženske, med njimi Joan Crawford.

Ženske se vračajo na filmsko platno predvidoma leta 2006 z Annette Bening, Sandro Bullock, Meg Ryan, govori se, da tudi z Umo Thurman.

Ženske so komedija v kateri prepoznate svojo sosedo, taščo ali prijateljico.

O režiserki:

Andreja Kovač

Andreja Kovač je rojena 6. 3. 1979. Po končani osnovni šoli v Hočah se vpiše na II. Gimnazijo v Mariboru, kjer jo bolj kot šola zanima gledališče. Opravičenih in neopravičenih ur je vsako leto preveč, a v času odsotnosti od pouka soustanovi Mladinsko gledališče Maribor, amatersko skupino nadebudnih gledaliških navdušencev. V tem času najprej igra (Zaprta vrata 1994, Alamut 1995, Helena Izvirni greh 1995) potem pa poskusi še z režijo (Hamlet/Telmah 1996, Parisada 1996, Alica v Čudežni deželi 1997).

Po končani gimnaziji, sprejemni izpiti na AGRFT, nato štiri leta pod mentorskim vodstvom Dušana Jovanoviča. V času Akademije produkcije: Lepotica in Zver, Žrtve mode bum bum, Arkadija, Vaje v slogu, Psiha in Lulu.

 

Potem pa Pikado v Gledališču Ptuj, Povodni mož v šentjakobskem gledališču, Snežna kraljica v Drami SNG Maribor, Pisma z Irske v produkciji šKUC Gledališča, Komu zvoni Menuet za kitaro v šentjakobskem gledališču in sedaj Ženske.

Čeprav ne asistira rada, se potrudi biti v pomoč naslednjim režiserjem: Zvonetu šedlbauerju (Dolgega dne potovanje v noč – Drama SNG Maribor), Vitu Tauferju (Medved in Teirezijeve dojke – oboje SNG Opera Ljubljana) in Plamenu Kartaloffu (Candid – Opera in Balet SNG Maribor).

V gledališču jo zanima odkrivati nove odrske izraze. Tako so njene predstave doslej slovele po odlični glasbeni opremi, ki je tekla čez vso uprizoritev. To je kršila v predstavi Pisma z Irske, ki je povsem brez glasbe in z obilico besedila, kar prav tako ni njena značilnost. Ponavadi se loteva predstav skozi gib in likovno postavitev prizorov, ki gradijo atmosfero ali formo. Primera sta Povodni mož – elementi slovenskega ljudskega izročila v koreodramski postavitvi ter Snežna kraljica – uporaba borilnih veščin in koreografije. V predstavi Komu zvoni Menuet za kitaro se poigrava še z enim elementom predstave, ki ji veliko pomeni – luč.

Delo v šentjakobskem gledališču obožuje. Pravi, da je to njen laboratorij.

Tokrat je pred izzivom postaviti na oder veliko klasično komedijo. Ženske so velika broadwayska komedija, odlična literarna predloga, ki ponuja možnost besedne, karakterne in situacijske komike. Izziv ne samo za režiserko, ampak tudi za igralke.

 


Sponzorji

Cvetličarna Šimenc Sigledal.org Optika Feliks Javni sklad za kulturne dejavnosti Republike Slovenije Mestna Občina Ljubljana