• LJUBEZEN, STRAST IN GRDI PULOVERJI

    LJUBEZEN, STRAST IN GRDI PULOVERJI

    režija: Jaša Jamnik; avtor: Ken Ludwig

    LJUBEZEN, STR ...

    režija: Jaša Jamnik; avtor: Ken Ludw ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • REVIZOR

    REVIZOR

    Režiserka: Ira Ratej; Avtor: N. V. Gogolj

    REVIZOR ...

    Režiserka: Ira Ratej; Avtor: N. V. Go ...

    (komedija)
    Povezava do vsebine

  • ODITI V PESEM

    ODITI V PESEM

    Režiser: Marko Skok

    ODITI V PESEM ...

    Režiser: Marko Skok ...

    (ugledališčena poezija)
    Povezava do predstave

  • KOKOŠJI ROD

    KOKOŠJI ROD

    režija: Ž. Sedmak; dramatizacija: M. in Ž. Sedmak po literarni predlogi J. Ribičiča

    KOKOŠJI ROD ...

    režija: Ž. Sedmak; dramatizacija: M. ...

    (igra za mlade)
    Povezava do predstave

  • BESNE BASNI

    BESNE BASNI

    režija: Andrej Jus; avtor: A. Jus in ekipa

    BESNE BASNI ...

    režija: Andrej Jus; avtor: A. Jus in ...

    (predstava za otroke)
    Povezava do vsebine
    Povezava do predstave

  • POPOLNI TUJCI

    POPOLNI TUJCI

    Odrska priredba in režija: Jasmin Kovic

    POPOLNI TUJCI ...

    Odrska priredba in režija: Jasmin Kov ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • SEKSUALNA PERVERZIJA

    SEKSUALNA PERVERZIJA

    Režija: Sara Lucu; Avtor: David Mamet in ustvarjalci predstave

    SEKSUALNA PER ...

    Režija: Sara Lucu; Avtor: David Mamet ...


    Povezava do predstave

  • DR. MOLIÈRE (intimna galerija komedije po motivih J. B. P. Molièrja)

    DR. MOLIÈRE (INTIMNA GALERIJA KOMEDIJE PO MOTIVIH J. B. P. MOLIÈRJA)

    Režija: Milan Golob

    DR. MOLIÈRE ...

    Režija: Milan Golob ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • SRAKICA IN SOVA

    SRAKICA IN SOVA

    Režija: Tomaž Urgl, Avtorica: T. Ješe

    SRAKICA IN SO ...

    Režija: Tomaž Urgl, Avtorica: T. Je ...

    (predstava za otroke)
    Povezava do predstave

  • MNOGO HRUPA ZA NIČ

    MNOGO HRUPA ZA NIČ

    Režiser: Matjaž Šmalc; Avtor: William Shakespeare

    MNOGO HRUPA Z ...

    Režiser: Matjaž Šmalc; Avtor: Willi ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • TRI VERZIJE ŽIVLJENJA

    TRI VERZIJE ŽIVLJENJA

    režiserka: Ajda Valcl; avtorica: Yasmina Reza

    TRI VERZIJE ? ...

    režiserka: Ajda Valcl; avtorica: Yasm ...

    komedija
    Povezava do predstave

  • PRED VRATI POSTAVE

    PRED VRATI POSTAVE

    avtor in režiser: Taubi

    PRED VRATI PO ...

    avtor in režiser: Taubi ...


    Povezava do predstave

  • ČAKANJE GODOTA

    ČAKANJE GODOTA

    Režija: Jaša Jamnik; avtor: Samuel Beckett

    ČAKANJE GODO ...

    Režija: Jaša Jamnik; avtor: Samuel B ...


    Povezava do predstave

  • Pregled Šentjakobskih zbornikov kar prek spleta!

    PREGLED ŠENTJAKOBSKIH ZBORNIKOV KAR PREK SPLETA!

    PREGLED ŠENT ...

    ...


    Povezava do vsebine

  • NA VALOVIH

    NA VALOVIH

    Režiser: Aleš Valič; Avtorica: Saša Pavček

    NA VALOVIH ...

    Režiser: Aleš Valič; Avtorica: Saš ...

    (tragikomedija)
    Povezava do predstave

  • RESNO MOTENI

    RESNO MOTENI

    Režija: Jernej Kobal, Avtor: L. Baffie

    RESNO MOTENI ...

    Režija: Jernej Kobal, Avtor: L. Baff ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

ČAKANJE GODOTA
Prikaži / Skrij

ČAKANJE GODOTA

Režija: Jaša Jamnik; avtor: Samuel Beckett


Povezava do predstave

Novice

Poslanici ob svetovnem dnevu gledališča

Poslanici ob svetovnem dnevu gledališča

Ob svetovnem dnevu gledališča, 27. marcu, objavljamo tradicionalni poslanici, ki sta ju letos napisala slovenska igralka Nataša Keser ter gledališki in operni režiser in festivalski direktor Peter Sellars.

SLOVENSKA POSLANICA OB SVETOVNEM DNEVU GLEDALIŠČA 2022

»Zbrali smo se, ker verjamemo, da se bo zgodil čudež – da se bo zgodilo gledališče.« 

Kako naj začnem? Kako naj sploh pišem o gledališču? Kako naj delček vsega zajamem v nekaj besedah?

Iščem najboljšo strategijo. Najbolj točen format. Ali je to dialog? Morda izmišljen, in sicer neposredno s teatrom. Ali pa bi mu napisala pismo – najbolj ljubeče in hkrati polno jeze. Mogoče bi sestavila seznam vsega, kar je gledališče. Moj prvi neskončni seznam o gledališču z elegantno poanto na koncu. Morda bi pa vseeno morala k zadevi pristopiti akademsko –  dodati definicijo ali dve, morda kakšno utemeljitev. Filozofski esej?

Moram izbrati med vsemi podobami gledališča, nekaterih sploh še ne poznam.

Naj torej o gledališču mislim skozi vprašanja? In spet mi zmanjka besed ali pa jih je preveč in se razletijo na tisoč strani. In kljub temu hočem, da bi bil to sestavek s preštetimi besedami, ki bi navdihnil in nam dal misliti. Konkreten, da bi si besede in misli živo predstavljali in te besede bi bile tehtne in iskrene; predvsem iskrene. Besede in misli, ki bi bile dogodek.

Kje torej začeti?

Pri igralki na svobodi pod narekovaji?

Pri igralki k. g. – kobajagi?

Svobode pri gostu je pač vse manj.

»Svakog gosta tri dana dosta.«

Naj torej pišem o pomanjkanju? O pomankanju prostora, časa, sredstev, vlog in tekstov? O tem, da potrebujemo tudi prostor za eksperimente in napake? Ali niso napake del učenja in rasti?

Ali naj pišem o odtegovanju, zategovanju, zapiranju, pokrivanju, zamejevanju, prekinitvah, odpovedih, o rezih in o »metru in pol«, o zaščitnih rokavicah, o vizirjih … O tem, da se je gledališče še pred kakšnim letom predvajalo?

A naj pišem o tem, ko mislim na gledališče danes? Mogoče bi se pa spodobilo govoriti bolj premišljeno … Svobodno, vendar premišljeno, pa hkrati ne preračunljivo, ker ni recepta in pravzaprav ni metode.

Tako kot se mi izmika ta sestavek, ta dan in človek v ljudeh, tako se mi izmika tudi gledališče. Na tem mestu bi lahko poslušali zgodbo o tisočletnem iskanju gledališča, pa je predolga.

Izmika se nam torej 27. marec 2022. Ampak ni ga še konec. Besed je še na pretek in še več, ampak dovolj z besedami … Hitro, rajši akcija, da bo prostor še za en trenutek svobode. Ponovno se izumi in v zameno dobiš čudež! Dogodek na novo izumljenega trenutka svobode za vse nas.

Za trenutek stopimo v ptičjo perspektivo, ta ima vedno svoj čar in svojo moč. In jaz se odmaknem in se končno lahko začnem igrati …

»Večer je, visimo nekje nad mestom, čez kakšno uro ali dve se bodo prižgale ulične svetilke, promet na obvoznici se je končno umiril, vidimo ljudi, ki so prišli domov, morda zagledamo tudi sami sebe. Za minuto ali dve se usedejo, pojedo, hiter tuš, preobleka. Morda kdo ostane v mestu in se dobi na poznem kosilu in pijači ter gleda na uro, da se ne bo zagovoril in pozabil na čas. Morda je kdo prišel od daleč in ni pogosto tukaj. Pripravljajo se. Kar nekaj od teh, ki jih gledamo, ima skupen cilj. Zberejo se pred gledališči. Sprejmejo jih hostese in hostesniki, oblečeni so v uniforme – čakali so jih. Oder je pomit, rekviziti pregledani, kostumi zlikani, maska pripravljena, vse žlahtno mrgolenje, zbiranje, pripravljanje je potihnilo.«

Tukaj smo. Skupaj. Vzeli smo si čas. Zbrali smo se, ker verjamemo, da se bo zgodil čudež – da se bo zgodilo gledališče. Trenutek tišine. Še čisto malo manjka, vse vodi k trenutku, ko si bomo dali igro.

Nataša Keser, dramska igralka

 

Poslanica ob svetovnem dnevu gledališča, 27. marcu 2022

Dragi prijatelji,

 

ker je svet vsako uro, vsako minuto povsem zaverovan v dotok novic, naj nas – ustvarjalce – povabim, da se odpremo svoji lastni resničnosti in svojemu pogledu na ta prelomni čas, prelomne spremembe, prelomno zavedanje, prelomne refleksije in prelomne vizije. Živimo v prelomnem obdobju človeške zgodovine, v času globokih in silnih sprememb, ki jih doživljamo v odnosu ljudi do samih sebe, drug do drugega in do neživih svetov in jih skoraj ne moremo doumeti, artikulirati, govoriti o njih ali jih izraziti.

Ne živimo v štiriindvajseturnem ciklu novic, živimo na robu časa. Časopisi in drugi mediji so povsem neopremljeni in nezmožni, da bi se spopadli s tem, kar doživljamo.

Kateri jezik, kateri gibi in katere podobe nam bodo pomagali razumeti globoke premike in prelome, ki jih izkušamo? In kako naj vsebino naših trenutnih življenj sporočamo ne kot novico, ampak kot izkušnjo?

Gledališče je umetniška oblika človeške izkušnje.

Kako naj v svetu, ki ga preplavljajo obsežne medijske kampanje, simulirane izkušnje in grozljive napovedi, sežemo prek neskončnega ponavljanja številk in izkusimo svetost in neskončnost enega samega življenja, enega samega ekosistema, prijateljstva ali svetlobe na neznanem nebu? Dve leti covida-19 sta ljudem zameglili čute, jim zožili življenja, potrgali vezi in nas postavili na čudno točko nič človeškega bivanja.

Katero seme je treba znova sejati v teh letih in katere so invazivne vrste, ki so se razrasle in jih je treba v celoti in dokončno odstraniti? Toliko ljudi je na robu. Toliko je izbruhov nasilja, neracionalnih ali nepričakovanih. Številni uveljavljeni sistemi so se pokazali kot strukture nepretrgane krutosti.

Kje so naši obredi spominjanja? Česa se moramo spominjati? S pomočjo katerih obredov bomo lahko končno premislili o poti, po kateri še nismo stopali, in se podali nanjo?

Gledališče epske vizije, smotra, ozdravitve, okrevanja in skrbi za druge potrebuje nove rituale. Ne potrebujemo zabave, potrebujemo druženje. Prostore si moramo deliti, skupne prostore moramo negovati. Zaščititi moramo prostore, ki omogočajo pozorno poslušanje in enakost.

Gledališče ustvarja prostor enakosti med ljudmi, bogovi, rastlinami, živalmi, dežnimi kapljami, solzami in oživitvijo. Prostor enakosti in pozornega poslušanja razsvetljuje skrita lepota, živ ostaja v tesni interakciji nevarnosti, umirjenosti, modrosti, dejanj in potrpežljivosti.

V Sutri cvetlične girlande Buda našteje deset oblik velike potrpežljivosti v človeškem življenju. Ena od najmočnejših je potrpežljivost, da vse dojemamo kot privid. Gledališče je tosvetno življenje vedno uprizarjalo kot privid in nam z osvobajajočo jasnostjo in močjo omogočalo, da vidimo mimo človeških iluzij, zablod, slepote in zanikanja.

Tako prepričani smo o tem, kar gledamo, in o načinu, kako gledamo, da nismo zmožni videti in čutiti alternativnih resničnosti, novih možnosti, drugačnih pristopov, nevidnih razmerij in brezčasnih povezav.

Zdaj je čas, da si temeljito prenovimo misli, čute in domišljijo, da osvežimo naše preteklosti in prihodnosti. To ni naloga za posameznike, ki delujejo sami. To je delo, ki ga moramo opraviti skupaj. In gledališče nas vabi, da to naredimo skupaj.

Globoko sem vam hvaležen za vaše delo.

Peter Sellars

Prevod: Barbara Skubic

 


Sponzorji

Zavarovalnica Triglav Moj prihranek Optika Feliks Javni sklad za kulturne dejavnosti Republike Slovenije Aleš Energetika Ljubljana Študent Mestna Občina Ljubljana CJL Cvetličarna Šimenc Sigledal.org