• POPOLNI TUJCI

    POPOLNI TUJCI

    Odrska priredba in režija: Jasmin Kovic

    POPOLNI TUJCI ...

    Odrska priredba in režija: Jasmin Kov ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • ODITI V PESEM

    ODITI V PESEM

    Režiser: Marko Skok

    ODITI V PESEM ...

    Režiser: Marko Skok ...

    (ugledališčena poezija)
    Povezava do predstave

  • NA VALOVIH

    NA VALOVIH

    Režiser: Aleš Valič; Avtorica: Saša Pavček

    NA VALOVIH ...

    Režiser: Aleš Valič; Avtorica: Saš ...

    (tragikomedija)
    Povezava do predstave

  • KOKOŠJI ROD

    KOKOŠJI ROD

    režija: Ž. Sedmak; dramatizacija: M. in Ž. Sedmak po literarni predlogi J. Ribičiča

    KOKOŠJI ROD ...

    režija: Ž. Sedmak; dramatizacija: M. ...

    (igra za mlade)
    Povezava do predstave

  • DR. MOLIÈRE (intimna galerija komedije po motivih J. B. P. Molièrja)

    DR. MOLIÈRE (INTIMNA GALERIJA KOMEDIJE PO MOTIVIH J. B. P. MOLIÈRJA)

    Režija: Milan Golob

    DR. MOLIÈRE ...

    Režija: Milan Golob ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • PRED VRATI POSTAVE

    PRED VRATI POSTAVE

    avtor in režiser: Taubi

    PRED VRATI PO ...

    avtor in režiser: Taubi ...


    Povezava do predstave

  • SEKSUALNA PERVERZIJA

    SEKSUALNA PERVERZIJA

    Režija: Sara Lucu; Avtor: David Mamet in ustvarjalci predstave

    SEKSUALNA PER ...

    Režija: Sara Lucu; Avtor: David Mamet ...


    Povezava do predstave

  • REVIZOR

    REVIZOR

    Režiserka: Ira Ratej; Avtor: N. V. Gogolj

    REVIZOR ...

    Režiserka: Ira Ratej; Avtor: N. V. Go ...

    (komedija)
    Povezava do vsebine
    Povezava do predstave

  • TRI VERZIJE ŽIVLJENJA

    TRI VERZIJE ŽIVLJENJA

    režiserka: Ajda Valcl; avtorica: Yasmina Reza

    TRI VERZIJE ? ...

    režiserka: Ajda Valcl; avtorica: Yasm ...

    komedija
    Povezava do predstave

  • MNOGO HRUPA ZA NIČ

    MNOGO HRUPA ZA NIČ

    Režiser: Matjaž Šmalc; Avtor: William Shakespeare

    MNOGO HRUPA Z ...

    Režiser: Matjaž Šmalc; Avtor: Willi ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • ČAKANJE GODOTA

    ČAKANJE GODOTA

    Režija: Jaša Jamnik; avtor: Samuel Beckett

    ČAKANJE GODO ...

    Režija: Jaša Jamnik; avtor: Samuel B ...


    Povezava do predstave

  • Pregled Šentjakobskih zbornikov kar prek spleta!

    PREGLED ŠENTJAKOBSKIH ZBORNIKOV KAR PREK SPLETA!

    PREGLED ŠENT ...

    ...


    Povezava do vsebine

  • ŽIVLJENJE PODEŽELSKIH PLEJBOJEV ALI TUJE HOČEMO - SVOJEGA NE DAMO

    ŽIVLJENJE PODEŽELSKIH PLEJBOJEV ALI TUJE HOČEMO - SVOJEGA NE DAMO

    avtor: Dušan Jovanović; režiser: Luka Marcen

    ŽIVLJENJE PO ...

    avtor: Dušan Jovanović; režiser: Lu ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • LJUBEZEN, STRAST IN GRDI PULOVERJI

    LJUBEZEN, STRAST IN GRDI PULOVERJI

    režija: Jaša Jamnik; avtor: Ken Ludwig

    LJUBEZEN, STR ...

    režija: Jaša Jamnik; avtor: Ken Ludw ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • BESNE BASNI

    BESNE BASNI

    režija: Andrej Jus; avtor: A. Jus in ekipa

    BESNE BASNI ...

    režija: Andrej Jus; avtor: A. Jus in ...

    (predstava za otroke)
    Povezava do vsebine
    Povezava do predstave

  • RESNO MOTENI

    RESNO MOTENI

    Režija: Jernej Kobal, Avtor: L. Baffie

    RESNO MOTENI ...

    Režija: Jernej Kobal, Avtor: L. Baff ...

    (komedija)
    Povezava do predstave

  • SRAKICA IN SOVA

    SRAKICA IN SOVA

    Režija: Tomaž Urgl, Avtorica: T. Ješe

    SRAKICA IN SO ...

    Režija: Tomaž Urgl, Avtorica: T. Je ...

    (predstava za otroke)
    Povezava do predstave

NA VALOVIH
Prikaži / Skrij

NA VALOVIH

Režiser: Aleš Valič; Avtorica: Saša Pavček

(tragikomedija)
Povezava do predstave

Milan Golob, direktor

Milan Golob, direktor

Osnovna celica – gledališče!

 

Zamislite si, da živite v svetu, kjer vas nihče ne pozdravi in ne pogleda v oči, saj so vsi zazrti v črn pravokotnik na dlani. Gre za svet, v katerem se človek dotakne človeka samo tedaj, ko se po nesreči zaleti v bližnjega, ker je preveč zaverovan v lastno črno luknjo pozornosti. V takem svetu ljudje vzdržujejo intenzivne stike zgolj z napravami. V najboljšem primeru gre za osebne androide, ki jim vdano služijo in jim ponudijo pravi odgovor na čisto vsako vprašanje. Še več, vedno so nam na voljo, svetujejo nam, vedno so prijazni in dosledni v izpolnjevanju naših želja – nagovarjajo nas, da jim zaupamo, in proti nam iztegujejo roko prijateljstva. Včasih sicer te naprave nekoliko halucinirajo – ne vemo kdaj in ne zakaj -, a nič ne dé: ljudje imamo radi varljive prerokbe, ki nam jih šepetajo digitalne Pitije. V takšnem svetu je umetnost namenjena trženju, predvsem trženju lastnega statusa, saj tisti, ki imajo dober okus, žanjejo več všečkov in splošno priznanje. Življenje v takšni distopiji se mi zdi malenkostno in prazno, a poteze teh sprememb se že kažejo tu in zdaj - kot zareze v tkivu sodobne družbe ter se vidno odražajo tako v duši kot telesu dandanašnjega slehernika. Zaradi tehnoloških in družbenih sprememb izgubljamo občutek, kako je biti potopljen v intimni človeški doživljaj. To pa boli; boli brez mesta na telesu, ki bi ga lahko pokazali zdravniku.

 

V osnovni šoli smo se učili, da je osnovna celica družbe družina. Danes, bi sklenil, je osnovna celica posameznik. Ta posameznik pa je revež, saj premore obilo blaga vseh vrst, spolirano zunanjo podobo, a tudi veliko osamljenost. Sprašujem se, po čem hrepeni, za kaj mu je mar.

Ali se je sposoben nasmehniti?

      Zakaj se (ne) smeji?

            Zakaj se ne smeji (več)?

                  (Še) več!

                        Ali (se) ima kaj rad?

                              Ali ima (sploh) (še) koga rad?

 

V resnici ne verjamem, da bodo človeška bitja kdaj klonila pred tem, kar se nam predstavlja kot neizbežna nujnost. Ne želim verjeti. Zato iščem rešitve in iščem odgovore – seveda najprej pri sebi, tj. v Šentjakobskem gledališču. Umetnost in še zlasti gledališka umetnost ima izjemen potencial v boju zoper veliko zablodo, ki jo imenujemo čas, v katerem živimo, saj je vedno živa in aktivna. Po definiciji, sicer ne gre za gledališče.

 

Vsa naša dejavnost na odru in v zaodrju je skupno delo ljudi, ki s svojo domišljijo, talentom in skrbnostjo izpričujejo predvsem to, da jim je mar in da so tu drug za drugega – da, usodno odvisni smo drug od drugega. Gledališčniki se tega še kako zavedamo.

 

Naše gledališče je prostor, kjer se srečujemo, dotikamo, igramo, čustvujemo … Skupaj z vami, drage abonentke in cenjeni abonenti, gradimo to mogočno utrdbo, ki kljubuje pogrošnosti sveta in malodušju, ki ga utruja. Prelistajte Repertoarno knjižico za sezono 2024/2025, ki je lahko nastala zgolj po zaslugi skupinskega dela številnih sodelavcev in članov Šentjakobskega gledališča. Naj bo naš letošnji repertoar načrt za droben prispevek k izboljšanju sveta v katerem živimo. Vanj so vključeni člani in članice Šentjakobskega gledališča, člani ustvarjalnih kolektivov z režiserji na čelu in še plejada gledaliških poklicev s katerimi bomo ustvarjali ugodne pogoje za predstave, ki bodo iz vas izvabile smeh, krohot, pa tudi razmislek in notranje motrenje. Nemara duhovno rast, ki se živemu človeku lahko primeri zgolj ob spremljanju živih predstav, v katerih nastopajo živi ljudje.

 

Vabim vas, da se nam pridružite v Šentjakobskem gledališču tudi v sezoni 2024/2025.

 

Milan Golob

direktor

Sponzorji

Energetika Ljubljana Aleš Sigledal.org Optika Feliks Moj prihranek Študent CJL Mestna Občina Ljubljana Zavarovalnica Triglav Javni sklad za kulturne dejavnosti Republike Slovenije Cvetličarna Šimenc